Hidraulika tartályokat és azok konzoljait, kiegészítőit olasz beszállítónktól szállítjuk. Az elhelyezés lehet alváz oldalán, fülke mögött, vagy alvázban. Ajánlunk aluminium, rozsdamentes, vagy festett szénacél tartályokat.
Kérje szakértőnk ajánlatát!
A hidraulika tartályok nagyon hasonlóak az üzemanyag tartályokhoz. A gyártási technológiájuk hasonló, de méretükből adódóan ritkán építenek be hullám törőket, amire azért sincs nagy szükség, mert általában menet közben a hidraulika tartályok tele vannak. Van lehetőség kombinált tartályok kialakítására is, egyrészt üzemanyag, másrészt hidraulika folyadék tárolására. Az üzemanyag tartályok fontos eleme a digitális szintjelző, ami műszerfalon jelez. Hidraulika tartályoknál csak vizuális szintjelzőt alkalmazunk, ami kombinálható hőmérséklet mérővel, ami hidraulikus üzem során hasznos információ lehet.
Anyagukat tekintve a tartályok lehetnek acél, alumínium, vagy rozsdamentes kivitelűek. Itt a korrodálódást kell figyelembe venni, de az alumínium tartályoknál gyártása során különösen fontos a technológiai fegyelem a megfelelő minőség érdekében, hiszen az alumínium hegesztése körülményesebb, mint az acélé. Ebből következően egy olcsónak tűnő alumínium tartály a későbbi repedések miatt akár sokkal drágább is lehet, mint egy eredetileg drágábbnak tűnő beszerzés.
A tartály konzolok a hidraulika tartályoknál keskenyebbek, mint az üzemanyag tartályoknál, ami a rendelkezésre álló hely miatt van, és sajnos e miatt az élettartamuk is rövidebb, mint az üzemanyag tartályoké. Ez alapján a karbantartások során kissé nagyobb figyelmet is kell rájuk fordítani.
A tartályok méret választásakor számításba kell venni, hogy munkahengereket szolgálunk-e ki, vagy folyamatosan üzemelő hidro motorokat. Előző esetben a tartály kapacitása biztonsággal legyen nagyobb, mint a munkahengerek és a tömlők térfogata. Hidraulika motorok működtetése esetén a hűtési szempontok a legmeghatározóbbak. Ha a rendszerben nincs hidraulika hűtő, akkor a tartály méret (liter) legyen legalább 1,5 szerese a motorok percenkénti liter fogyasztásának!
A tartályok különböző keresztmetszet méretben léteznek, ami kihatással van az alváz oldalán, vagy azon belül felhasznált helyre. Igazán nagy méretű tartályt fülke mögé tehetünk, de ehhez a felépítmény megfelelő kialakítása szükséges. Ha alvázba épített tartályunk van, akkor kissé nehezebb az olajszint ellenőrzés. Billencs esetében az ellenőrzés során külön oda kell figyelni a megemelt plató biztonságos kiékelésére, nehogy a karbantartóra zuhanjon! A Meiller előszeretettel épít hidraulika tartályokat alvázon belülre.
A tartály elhelyezésekor figyelembe kell venni a hidraulika szivattyú típusát is! Ferde tárcsás, axiál dugattyús szivattyúk ugyan nagy nyomást képesek létrehozni, de szívni – nevükkel ellentétben – ’nem szeretnek’. Ezért ezeknél a szivattyúknál az olajszint alsó pontját célszerű legalább egy kicsivel a szivattyú szintje fölé tervezni. Legjobb szívó képessége a ferde tengelyes, dugattyús szivattyúnak van.
A szívó tömlőnek a szivattyú és tartály között vákuum állónak kell lennie, nehogy az a szívó hatás miatt összezáródjon!
Visszafolyó ági szűrőt mindig javaslunk a rendszerbe építeni, még akkor is, ha a rendszerben van nyomóági szűrő. Ennek a helye elő van készítve a tartály tetején. A visszafolyó ági szűrők is többféle típusúak, célszerű az MPH Kft. kollegáitól szakértői véleményt kérni, hogy elkerüljük a későbbi bosszantó olajfolyásokat. Azonban a résolaj visszavezetés közvetlenül történjen! Az MPH Kft. figyel rá, hogy az általa értékesített hidraulika tartályok el legyenek látva résolaj visszavezető csonkkal.
Bármilyen kérdés esetén keresse szakértő kollegáinkat bizalommal!