A billencs kit-ek tartozékai: hidraulika tartály, hidraulika szivattyú, billentő szelep, pneumatikus vezérlő a fülkében. Opció: mellékhajtás (PTO), PTO kapcsoló, visszajelzők, tömlő készlet. Mivel a járműveken az elrendezések különbözőek, a tömlőket érdemes a kiépítéskor méretre gyártani. Vállaljuk a billencs kiépítéseket szakműhelyünkben. A nyomáshatárolót a billentő munkahengerhez megfelelően beállítjuk, a pótkocsival a csatlakozást kiépítjük, a tökéletes, hibamentes működésre garanciát vállalunk.
Kérje szakértőnk ajánlatát!
A hidraulikus billencs kit-ek tehergépjárművek billencs felépítményének, vagy billencs pótkocsijának billenő plató, vagy puttony mozgatásához biztosítja a hidraulikus energiát.
A rendszer hidraulika szivattyúból, tömlő-, csavarzat készletből, hidraulika tartályból billentő szelepből és kereszttartóból áll. A hidraulikus billencs kit sosem tartalmazza a mechanikus elemeket, így a felépítmény részeit (pl. forgó csapok, billenő csészék, kereszttartók, hidraulikus munkahengerek, PTO, stb.). A tömlők- csavarzatok is eléggé gépjármű specifikusak, így sok esetben ezeket is külön jármű specifikusan kell megvásárolni.
Az MPH Kft. által értékesített hidraulikus billencs kit-eket járműre felszerelve ajánljuk, szükség esetén a sebesség váltóhoz megfelelő PTO kiépítéssel is.
A billentő szelep el kell, hogy legyen látva nyomás határolóval. Ez biztosítja, hogy a munkahengert ne tudjuk a munkahenger gyártója által megengedett nagyobb nyomással megtáplálni, ami súlyos sérülésekhez vezethet. A Túl magas hidraulika nyomás a munkahengerek tömítéseit akár ki is nyomhatja a tagokból, ami a munkahenger tagok és így a plató visszazuhanását okozhatja. Ez súlyos személyi, vagy anyagi kárral járhat. A túl magas nyomástól a hengerek akár mechanikusan is deformálódhatnak, hordós formájúra ’felfújódhatnak’.
A billentő szelepben a nyomáshatároló lehet patronos kivitelű, vagy állítható. A patronos kivitel előnye, hogy hozzá nem értő ember (vagy aki csak azt gondolja, hogy hozzáértő) nem állíthatja el. Ez a rendszer ideális billencs terergépjárműveknél, de viszont, ha más típusú hidraulikus munkahengerrel ellátott pótkocsit kell húzni, akkor az már csak komoly szervezéssel, beszerzéssel kapcsolódó, hidraulika műhelyben történő átépítéssel lehetséges. Mi az állítható rendszert preferáljuk, ami plombálható és igény esetén további beszerzés nélkül állítható, szakember által. A billentés a fülkéből proporcionális pneumatikus billentő vezérlő szeleppel működik, ami süllyesztéskor automatikusan lekapcsolja a PTO-t, amennyiben az nem komputer vezérelt. Van aki egyszerű on/off kapcsolót alkalmaz, ami ugyan jóval olcsóbb kivitel, de sokszor nem elég praktikus.
A hidraulikus munkahengerek billencs járműveknél szinte kivétel nélkül teleszkóp munkahengerek. Elhelyezés szerint lehetnek plató alatti elhelyezésűek – 3 oldalas billentési lehetőséggel –, vagy front henger, lényegesen nagyobb löket hosszal, de csak hátra történő billentési lehetőséggel.
Az MPH Kft. vállalja bármilyen hidraulika munkahenger beszerzését, legyen az teleszkópos, vagy kettős működésű.
A hidraulika kit megvásárlásánál figyelembe kell venni a hidraulika tartály kapacitását, esetleg az anyagát (acél festett, alumínium, rozsdamentes). Ha nem elég olaj fér a tartályba, akkor az emelés az olaj elfogyásakor megáll, roszabb esetben az olajutánpótlás miatt a hidraulika szivattyú szárazon járna, ami meghibásodáshoz vezethet. Mi 150 l-es tartályt preferálunk, ami általában alkalmas fronthengerek teljes kitolására is, de ezt érdemes előre ellenőrizni. Rosszabb esetben a hidraulika tartály kapacitásának megfelelően lökethatárolást is lehet alkalmazni. Az általunk forgalmazott billentőszelepek alkalmasak végálláshatárolásra is. A nagy méretű tartálynak nagyobb hely is kell az alvázon, vagy alvázban. Sokszor ez problémát okozhat, ami miatt kisebb térfogatú munkahengerek esetén inkább kisebb térfogatú tartályt is célszerű választani. Magasabb nyomású rendszerek kisebb munkahenger átmérővel képesek ugyanolyan tolóerőt biztosítani, így ezeknél a rendszereknél kisebbek a munkahenger térfogatok. Magasabb nyomás esetén azonban már inkább dugattyús hidraulika szivattyút érdemes alkalmazni az olcsóbb fogaskerekes szivattyúval szemben.
A billentés sebességét a hidraulika szivattyú szállítási kapacitása határozza meg. Fogaskerekes szivattyúnál a méret növekedtével a megengedett nyomás értéke csökken. Sokszor erről is megfeledkeznek, pedig a túlterhelés az élettartamot erősen csökkenti, vagy akár hirtelen meghibásodáshoz vezethet.
Ahogyan látszik a billencs rendszerek kiépítése sok odafigyelést igényel, és akkor még nem is említettük a kiépítés során felmerülő problémákat, mint pl. helytelen szivattyú forgásirány, helyhiány, amit a kiépítő a saját fantáziája alapján kell, hogy megoldjon. Vannak gyárilag előre csomagolt, olcsó billencs kit-ek, amiknél nem a felhasználhatóság a cél, hanem az olcsó tömegár. Mi, az MPH Kft. az ügyfél számára a legoptimálisabb megoldást kínáljuk, szükség esetén célirányosan konfekcionált billencs kit-ek összeállításával.
Keresse szakértő kollegáinkat, hogy segíthessünk!